Mindenkinek van hangja! Olvass fel Te is!

Önkéntes felolvasások weblapja. Csatlakozz!

Hangsegítséggel szolgálók – beszélgetés Király Gáborral

Posted by ambrusa - 2017. február 01.

Kapj el, ha tudsz, Az elszánt brigád, Hét pofon, Forgószél, csak néhány mű a teljesség igénye nélkül, melyeket Gépész tolmácsolásában hallgathat a hálás olvasó közönség. Az alábbi beszélgetésünkből kiderül honnan ered a Gépész megnevezés, megtudhatjuk, mivel foglalkozik a mindennapokban.

Kérem, pár szóban meséljen nekünk magáról, élete fontosabb eseményeiről!

A múlt században az ’50-es évek közepén születtem Budapesten. A belvárosban laktam. A ’60-as évek végétől kezdve a Budai Ifjúsági Park volt nyaranta a legfőbb tartózkodási helyem. Télen a Budapesti Műszaki Egyetem E klub műsora nem kezdődhetett nélkülem. Amikor elkezdődött a disco-korszak én is kipróbáltam. Nem lettem híres, de szűk körben azért szívesen jártak oda ahol felléptem. Megnősültem, született egy fiam és egy lányom.

Gépész (Király Gábor)

Gépész (Király Gábor)

Megkérdezhetem, mivel foglalkozik?

Sokféle munkát végeztem. Voltam villanyszerelő, asztalos, vízszerelő, gipszkarton szerelő, benzinkutas, anyagbeszerző. Jelenleg az Országos Mentőszolgálatnál dolgozom mentőgépkocsi vezetőként. A szolgálaton belül gépész a nevünk. Innen a nick név (becenév) is.

Gyermekként sokat járt könyvtárba?

Könyvtárba nem nagyon jártam. A bátyám könyveit olvastam. Rengeteg könyve volt, van. Azután ott volt a Rakéta regényújság. Hetente jelent meg és utolsó betűig elolvastam. A hátsó részén található folytatásos, nagyrészt krimik miatt gyűjtöttem és azokat csak a befejező részek megjelenésével egy időben kezdtem el olvasni.

Miért döntött úgy, hogy felolvasásokat vállal?

Valamikor a ’90-es évek végén, amikor kezdett jobban elterjedni az internet és vele együtt a fájlmegosztó oldalak, találkoztam az első hangoskönyvvel. A címére már nem emlékszem, de aki felolvasta, Bodor Tibor, a mai napig kedvenc felolvasóm. Elkezdtem keresni a hangoskönyveket. Egy idő után elfogytak az engem érdeklő és hallgatható anyagok. (Ez utóbbi alatt a kazetták kopása miatti élvezhetetlen minőséget értem.) Gondoltam egy nagyot és a Rakéta regényújságban olvasott – azóta is kedvenc krimimet – felolvastam és feltöltöttem az internetre. Csak úgy név nélkül. A reagálások nagyon pozitívak voltak, de ragaszkodtak hozzá, hogy nevezzem meg a felolvasót. Így lett a felolvasó nevem, foglalkozásom után, Gépész. Azóta már sok helyen megjelent a valódi nevem is, de azt hiszem, a Gépész név megmarad jelezve amatőrségemet. És tőlem függetlenül így „terjedek” a neten azon feltöltők által, akikhez így vagy úgy eljutottak könyveim.

Hogyan került kapcsolatba a Vakok Szövetségével?

Elsősorban nem látássérülteknek kezdtem el olvasni, hanem mindenkinek, akinek nem volt ideje könyvet venni a kezébe. Közben kiderült, hogy a Legnagyobb Kanadai Magyar Közösségi oldalon, ahová fel szoktam tölteni munkáimat, a hangoskönyvek topicban, rengeteg látássérült ember fordul meg, mint hálás hallgató ill. letöltő. Egy szép napon kaptam egy e-mailt, hogy az MVGYOSZ hangoskönyvtára szeretné átvenni és tagjai között terjeszteni elkészült hangoskönyveimet. Természetesen örömmel egyeztem bele.

Milyen műfajban olvas fel szívesen?

„Mindenevő” vagyok! Ami könyv a kezembe kerül és megtetszik, és van rá időm, szívesen felolvasom. Elolvasni és felolvasni nem ugyan az. Rengeteg könyvet olvasok. Vettem egy ebook olvasót, azzal hurcolok magammal néhány száz könyvet. És ha van néhány szabad percem olvasgatok. Felolvasni viszont neki kell készülni. Ha fáradt vagyok nagyon sok a hiba. Nem forog a nyelvem, nem tudom elolvasni a szavakat, ilyenkor abba is hagyom. Legszívesebben humoros könyveket olvasok fel. Ott úgy jönnek maguktól a szavak, alig kell javítani olvasás közben. Persze, van, amikor nem bírom és belenevetek. Ilyen volt pl. Dr. Kárpáti György: Medencék, gólok, pofonok c. könyve (amit egyébként az MVGYOSZ hangoskönytárban tett látogatásom alkalmával kért egy látássérült) amiben direkt benne hagytam a nevetést. Nem tette szóvá senki pedig ezer fölötti letöltéssel rendelkezik, már amit én látok.

Érkeznek Önhöz olvasói kérések is?

Sokan kérnek tőlem felolvasást, megjelölve mit szeretnének. Aztán ha tetszik, megcsinálom. Ilyen volt többek között James Herriot állatorvosi könyve, ami annyira megtetszett, hogy az összes magyarul megjelent könyvét megcsináltam. Vagy, Jenei András, aki látóból lett nem látó, ráadásul mentősként kezdte, könyveivel a https://felolvaso.wordpress.com oldalon találkoztam. Az Ő írásai közül is csak az elsőt volt nehéz megtalálni. A többi már, érintettség miatt is, jött magától.

Akadnak nehézségei a felolvasások alatt (pl. idegen nevek kiejtése)?

Nem mindig egyszerű kimondani az idegen szavakat, neveket. Most már elérhető a neten olyan program, ami a leírt szöveget elmondja. Ha valamit nem tudok kimondani, vagy helyesen kiejteni az segít.

Kapott már olvasói visszajelzéseket? Hasznosak voltak?

Kaptam visszajelzéseket, amiben dicséretet is kapok, meg felhívják figyelmemet az elkövetett hibákra is. Általában nem ledorongoló formában. És ez jó!

Milyen a jó felolvasó Ön szerint?

A jó felolvasáshoz hozzátartozik a helyes és érthető kiejtés. Szerintem ezért van, hogy nem vagyunk sokan (amatőr felolvasók) akiknek felolvasásai keringenek a neten.

Jövőbeli terveiről megtudhatunk valamit?

Szeretném folytatni felolvasói tevékenységemet, amíg egészségem engedi. Hál’istennek jelenleg nem vagyok beteg, de már fiatal sem!

Munkájához további sok sikert és jó egészséget kívánunk!

Forrás: Árvay Mária interjúja, MVGYOSZ – Vakok Világa, 2017/február.

Iratkozz fel a youtube csatornára: https://goo.gl/2VeV1z

Autóval végig a villamossíneken! Egyik rendszeres felolvasónk, Gépész kolléga jóvoltából átélhetjük azt a rohammentős utat, ahogy mi átlagemberek magán autóval sohasem közlekedhetünk egyetlen város utcáin sem. Gépész a kimerítő munkája mellett olvas fel könyveket hangoskönyvként, sokak örömére.

39 hozzászólás to “Hangsegítséggel szolgálók – beszélgetés Király Gáborral”

  1. Kedves Dr. Gépész :)

    Azon emberek közé tartozom, aki monoton munkavégzése mellett szívesen hallgat hangoskönyveket… így találkoztam önnel nagy örömömre és már nagyon kíváncsi voltam ki bújik meg a hang mögött? Boldogan olvastam a fenti interjút és hangosan mosolyogtam az Állatorvosi pályám kezdetén című könyvhöz való hasonló érzelmek miatt :) gyerek korom első könyvei között olvastam.
    Többször beleéreztem, hogy mennyi munka és idő van eme sok-sok felolvasásban!!! Nagyon hálás vagyok értük! Mivel magam is rögzítettem már felolvasót, tudom mivel jár! Szeretem az ön hangját és a felolvasási stílusát, ezért gondoltam megkérdezem, hogy Diana Wynne Jones Vándorló palota című 3 kötetes mese történetét lenne kedve felolvasni? Könnyen olvasható és nem olyan hosszú. Eme regényt Miyazaki Hayao álmodta filmvászonra a hasonló címmel bá történetben elég nagy eltérésekkel és szerintem nem csak gyerekeknek szól ez a történet. Érdekes, fordulatos varázsvilágba kalauzol bennünket ez a regénysorozat. Ha még van kedve és ideje a sok kérés mellett esetleg ezt is belevenni a repertoárba, biztosan sokszor meghallgatnám :) és lehet mások is! Köszönettel, Vivien

    • Gépész said

      Kedves Vivien!
      Köszönöm szavait és bizalmát.
      Ha eljuttatja hozzám a könyvet valamilyen e-book formában szívesen megnézem.
      Azt azonban tudnia kell, rengetegen ajánlanak könyvet és várják, hogy elkészüljön.
      Sajnos csak egy szám van!
      Tehát ha belekezdek is, nem holnap lesz kész!

      • Váradi Vivien said

        :) köszönöm a választ! :)
        PDF formában megvan, hova küldhetem?
        Igen 1db száj :) de milyen jó hangok jönnek ki belőle!!! Nem csoda, hogy ennyien igénylik, természetesen megértem és türelmes vagyok, meg boldog, hogy már ennyire is foglalkozik vele :)

      • ambrusa said

        Gépész kolléga! A teljes sor 3 db. könyvből áll, mert egy egy 3 kötetes anyag. Mindhárom megvan 2 epub és egy txt formában ha kell!

      • Gépész said

        Vivien és Attila! Szervusztok! Bármelyik formátumot tudom konvertálni pdf -re.
        Előre is köszönöm!
        Vivien a szerzőknek fül alatt ott van az email címem.

  2. György said

    Kedves Gépész! Orvostanhallgató egyetemista vagyok és a hangoskönyvei nemegyszer nyújtottak óriási segítséget egy kemény vizsgaidőszak alatt. A történetek segítettek ellazulni és kicsit kiüríteni az fejemet. Szinte minden évben újrahallgatom a “Sherlock Holmes: A sátán kutyája” és az “Agatha Christie: a kutya se látta” című hangoskönyveit. Ezek a felolvasások sokat jelentenek nekem: gondtalan pihenést, és szórakozást egyben. Számomra senki sem tudja olyan hitelesen megformálni Sherlock Holmes karakterét (az rejtett emberséget a rideg nyomozó mögött) mint Ön, a hangjával. Mégegyszer köszönöm a csodálatos élményt!

  3. Edit said

    Üdvözlöm!
    Hónapok óta az Ön által felolvasott könyveket hallgatom munka közben – szeretném megköszönni az élményt, sok kellemes órát szerez ezzel :-)
    Nem tudom esetleg kívánságlista is létezik-e valahol, de nagyon hiányolom az Alapítvány sorozat befejező részét, az Alapítvány és Földet.
    Természetesen a már meglévők is kitűnő szórakozást nyújtanak. Csak így tovább!

    Edit, egy írországi rajongó

    • Gépész said

      Kedves Edit!
      Bevallom Az űr áramlatai – val befejezettnek nyilvánítottam Asimov könyveinek felolvasását de egy ilyen kérésnek nem lehet ellenállni és főleg nem az olyannak ami határon túlról érkezik. Hát zárjuk le a befejező résszel az író Alapítvány történeteit.
      Biztos nem lesz kész holnapra de belátható időn belül megcsinálom ill. ha Evila ismét besegít, megcsináljuk!
      Addig is jó szórakozást a többi könyvhöz!
      Üdv: Gépész

    • ambrusa said

      Kedves Edit! Az Asimov Hanguniverzum hangoskönyveit itt találja: https://www.youtube.com/playlist?list=PLafDObTduSwhd88CNTXrPSUXsBi1feQ4e

  4. Névtelen said

    Üdvözlöm! Én két éve reggelente az autóban (apródonként) Rejtő könyveket hallgatok. Sokat az Ön tolmácsolásában. Azok a nevetések utánozhatatlanok… :-) Egy-két könyv hivatásos elóadók tolmácsolásában szinte szegényes vagy túljátszott. Csak így tovább!

  5. Gépész said

    Kedves Mindenki!
    Nagyon kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog új évet kívánok!!!

  6. Gépész said

    Kedves Olvasó(k), aki megtekintette(k) a hangsegítséggel szolgálók bekezdést!
    Mindég öröm találkozni a nevemmel ha benézek erre az oldalra, hogy valaki(k) kíváncsi(ak) rám annyira, hogy elolvassa(k) a velem készült interjút.
    Sajnos nagyon kevés olyan könyv maradt amit Ambrusa ide is fel tudna tenni,ami meg már rég íródott könyv, azt meg a kiadók miatt nem lehet idetenni.
    De a youtube oldalon jelenleg még működik a dolog.
    Nem régen felkerült: Duncan Shelley: A kunoichi trilógia első két része. A harmadik felolvasása már folyamatban van!
    Továbbra is köszönöm az irántam való érdeklődést:
    Gépész

  7. Eszter Seres said

    Az utóbbi időben igyekszem minden olyan könyvet vegighallgatni a YouTube ön mint Gépész olvas fel . Örülök hogy most találtam egy oldalt ahol megkoszonhetem ezt a sok kellemes élményt amit ön által kaptam, Kellemes hangja és nagyon változatos felolvasásanak stílusa egyszerűen csodálatos. Remelem meg sok könyvet fogok még találni. Megegyszer nagyon köszönöm.
    Egy Németországban élő rajongója. Eszter

    • Gépész said

      Nagyon szépen köszönöm dicsérő szavait!
      Most készül:
      Egy kellemes krimi: Peter Cheyney – Mire képes egy nő
      és egy úti könyv:
      Valcsicsák Zolltán – Álmomban Bhutanban ébredtem
      készül.
      Nem sokára küldöm Ambrusának!
      További kellemes időtöltést a hangoskönyvek világában!

  8. Névtelen said

    Az utóbbi időben igyekszem minden olyan könyvet vegighallgatni a YouTube ön mint Gépész olvas fel . Örülök hogy most találtam egy oldalt ahol megkoszonhetem ezt a sok kellemes élményt amit ön által kaptam, Kellemes hangja és nagyon változatos felolvasásanak stílusa egyszerűen csodálatos. Remelem meg sok könyvet fogok még találni. Megegyszer nagyon köszönöm.
    Egy Németországban élő rajongója.

  9. Gépész said

    Kedves Mindenki!
    Sikerekben gazdag boldog újévet kívánok!

  10. Nádiné Miskolci Szilvia said

    Elképesztően remek felolvasó. Herriot kapcsán talaltam Önre, szinte alig várom, hogy naponta legalább 1 órát halgathassam. A tájszólása is remek, talán vidéki gyökerekkel bír😀
    Egy szó mint száz: köszönet a munkájáért!
    Szilvia

    • Gépész said

      Köszönöm sorait kedves Szilvia!
      Nagyon jó érzés, hogy tetszik amit csinálok!
      Adalberttől származik az idézet: Senki nem beszéli olyan jól a yorksire-i angol tájszólást magyarul mint te!
      Kb ennyi a vidéki kötődésem.
      További jó szórakozást a könyvekhez!

  11. Névtelen said

    Kedves Gépész!! Nagyon régóta hallgatok hangoskönyvet,rátok teljesen véletlen találtam.Nagyon szeretem a felolvasásaitokat,mindennap (hétfőtől-péntekig :-D ) hangoskönyv szól a fülembe.Nagyon köszi a munkátokat.A hangotokat,és főleg a tiéd és Angel-é a kedvencem. Tulajdonképpen az életem részei lettetek. :-) Meg szeretném kérdezni,hogy esetleg fiataloknak new adult könyveket tervezte-e felolvasni.Sok fiatal megszeretné az olvasást szerintem.
    Viszont ha nem bántó tennék 1 észrevételt. .,Az angol szavak kiejtése :-). Az oxfordi kiejtéssel próbálkozol,de sajnos megölöd ezzel az angolt.Felejtsd el.Az angolok sem használják!! Mesterkélt lesz általa a kiejtett szó,és orrból jön a hang.Pl. A Gilford-ot ők is Gilfordnak mondják,nem Dzsilfordnak, mert mint írtam ezt nem használják.Az újangolnak pont az a lényege,hogy,nincs benne az affektálós orrból jövő hang.
    Viszont ettől függetlenül imádlak benneteket,a munkátok pedig lenyűgöz.Sok sikert kívánok,és még sok könyvet,( persze önös érdekekek miatt) Évi

    • Gépész said

      Kedves Évi!
      Köszönöm szavaid!
      Szombat, vasárnap mi nem működik? ( hehe )
      Valóban nem tökéletes az angolom, segítségül az acapella programot használom. Nem tudtam, hogy az oxfordi kiejtést
      preferálja. Figyelni fogok!
      Angelről annyit tudok, hogy gondja volt a felvétel készítéssel, azóta inkább rajzol vagy fotókat készít.
      A canadahun.com oldalon van blogja ahol megnézhetők ezek.
      Kifejezetten fiataloknak szóló könyvet nem tervezek. Asimov könyvei felsősöknek szerintem már nagyon jók,
      ( kiindulva unokám, 7 éves, StarWars imádatából ) talán fiatalabbak is hallgathatják érthetőségi szempontból.
      ( úgy tudom, a Mindenkinek van hangja facebook oldalán megtalálható )
      Hallgass minket továbbra is!

  12. ifrance said

    Kedves Gépész!
    Pillanatok alatt lettél kedvenc felolvasóm! Nem semmi, hogy milyen minőséget képviselsz ebben a “szakmában”. Nagyon sokat vagyok úton (évi 50-70ezer km), és a gyerekek mellett papír alapú könyvet maximum nyaralások alkalmával van lehetőségem olvasni. Így számomra “életmentő” vagy Te is, és kollégáid is. Sokszor már nem is azért kezdek el egy könyvet, mert érdekel, hanem mert ha Te olvastad fel, és a nevedet adtad hozzá, akkor az nem lehet rossz. :)
    Nem szeretnélek agyonterhelni (az Az így is nagyon komoly feladat lehetett, le a kalappal!), de ha van ihleted hozzá, számomra hatalmas élmény lenne a Gyűrűk Ura a te felolvasásodban!
    Akár eloszthatjátok Evilával, mint a Marsit, az is nagyon jól működött fogyasztói oldalról. :)

    • Gépész said

      Köszönöm kedves szavaid!
      Az említett Gyűrűk ura felolvasva megtalálható pl a youtube oldalain. Igaz, nem én olvasom fel, de attól még lehet jó ( hehehe ).
      Jelenleg készül az Az 2. könyve, Asimov – Robotok és birodalom, Kyle Sternhagen – Paranoia c. könyve. Ugye, ezek mind már felolvasott könyvek folytatásai. Ezek most elégnek tűnnek egy ideig!
      Tervezzük Evilával a közös folytatást, keressük a könyvet hozzá!
      További balesetmentes közlekedést kívánok.

      • ifrance said

        Szia!
        Köszi a gyors választ! A youtube-os verzióról tudok, sőt már végig is szenvedtem egyszer. Nem (csak) az a baja, hogy nem te olvasod fel, sajnos a felvétel is nagyon régi (most kapásból nem vagyok benne biztos, de mintha a ’80-as évek eleje hangzana el benne az elején), borzasztóan sistergős, az egyik szalag talán meg is semmisült, így egy fejezet kompletten hiányzik, stb. Szóval várok és reménykedek, hátha egyszer sorra kerül az is. Már a tudat is elég, hogy ott van a kívánság-listán.
        Viszont hatalmas köszönet ismét az Az-ért! Már nagyon várom a második részt! :)
        Remélem jó hosszú és egészséges élettel ajándékoz meg a Jóisten, és még sok-sok könyvvel tudod bővíteni az amúgy sem gyenge repertoárodat! ;)

        ui: ha lehet még egy kérdésem, és nem nagyon macerás megválaszolnod: A keselyű hat napja c. könyv fejezetei elé berakott zenék listáját elkérhetném? Esetleg van rá lehetőség, hogy a jövőben ezeket feltüntesd az aktuális hangoskönyv borítóján? általában a shazam felismeri, hogy melyik szám az, de néha nem. És már nem egy jó számot ismertem meg általad ilyen közvetett módon.

      • Gépész said

        Igen, a könyv valamikor a ’80 – as években lett felolvasva. A kazetta kopik.
        Sajnos nem tudok segíteni a zene kapcsán. Sok zenét hallgatok egyéb okból
        is és ha megtetszik valami azt elteszem. De csak a zenét. Címet, előadót nem.
        És mindég kitörlöm nehogy ismét felhasználjam. Lehet, hogy valamilyen mix
        egy részlete, ezért nem ismeri fel a kereső.
        Elkészült az Az 2 első 6 fejezete kb 10 óra. Ha érdekel felajánlom hallgatásra.

      • ifrance said

        Hűű, ez nagyon megtisztelő! Premier előtti meghallgatás? ;) Persze, hogy érdekel! Annak mi a menete? felteszed youtube-ra, vagy valamilyen driveba, és megosztod?
        más: a mentős társadalomra mennyire jellemző, hogy mindenki ismer mindenkit legalább látásból? van egy csepeli (én is idevalósi vagyok) apuka, aki ismerősöm és mentőzik Bánnert Gergőnek hívják. Ismered esetleg?

    • Gépész said

      A szerzőknek fül alatt megtaláható at email cimem.
      Irj oda és küldöm a linket.
      A mentős társadalomra jellemző, hogy legalább látásból sokan ismerjük egymást.
      Találkozunk kórházakban, különböző rendezvényeken.
      Nagy valószinűséggel már futottunk össze valahol, mert az autó oldalára is az van irva “Országos”. Tehát Ő sem csak Csepelen dolgozik!

  13. Zsuzsa said

    Nagyon szeretem hallgatni a felolvasásaidat, hálás köszönet értük!
    Különösen kedveltem a “Medencék, gólok, pofonok”-at.
    Észrevettem, hogy gondot fordítasz az idegen szavak helyes kiejtésére is (sok profinál ez nincs így…).
    Nem lenne kedved Peter Mayle könyveket is felolvasni? Az “Egy év Provance-ban” számomra nagyon élvezetes, a humora és a gasztronómia miatt is, de Romoda Klára kicsit “monoton” (bár neki köszönhetem, hogy egyáltalán megismertem ezt a könyvet).
    Jó egészséget és sok sikert a munkádhoz és a további felolvasásaidhoz is.
    Zsuzsa

  14. kovács marcsi said

    A legjobb,gratulálok. Élvezetes, kifejezettem keresem azokat a műveket amiket felolvas, köszönöm !

  15. Szia!

    Biztos én vagyok a béna, de a Kapj el, ha tudsz-ot sehol sem találom.
    Van hozzá esetleg egy link?

    • Névtelen said

      Ide, sajnos, csak a jogilag tiszta felolvasásokat tölti fel Ambrusa!
      Ezért nem található sok mással együtt az a könyv.
      De pl. a youtube – on találkoztam vele

  16. Gépész said

    Köszönöm szépen a reakciókat!

    Kedves nagyi készülnek új könyvek pl: Stephen King – Az, Richard Hooker – MASH, Aszlányi Károly – Özöngáz, Mattyasovszky Jenő – Hód sorozatából.
    Mondjuk, Stephen King regénye 2500 oldal körül van, de már
    kb 40% elkészült. A többi is szépen halad, de a fő szál az Az 1.
    ( mert ráadásul 2 részes )

    Herriotért Evilát illeti a köszönet!
    Ő volt aki rábeszélt. Ráadásul én a második résszel kezdtem!
    Evila hajtotta ki az 1. részt. A többi már ment magamtól!

    Vagy Jenei András könyvei.
    Ő már a ’80 években mint mentőápoló fejlesztette
    volna a mentőszolgálatot ( Nyeregben a konstantin-kereszt ).
    Mostanra megvalósult az elképzelése ( nem kerékpárral, hanem
    motorral ), de Ő ezt már betegsége miatt nem láthatta.
    Könyvei nagyon tetszettek.
    Érdemes volt megismernem és felolvasnom őket. ( és még van )

    • adalbert said

      Köszönet a James Harriot állatorvos felolvasott könyveiért. Volt amit már kétszer meghallgattam. :) . Annak idején magam is írtam neked Harriot könyveinek felolvasását kérve, s örülök, hogy több irányú “nyomás” hatására megszülettek ezen remek művek. :) Senki nem beszéli olyan jól a yorksire-i angol tájszólást magyarul , mint Te.

      • Evila said

        Életem “főműve”, hogy sikeresen rávettem Gépészt Herriot műveinek felolvasására. Nagyon élvezem mindig, ahányszor csak meghallgatom. Akár terápiás célzattal is kiválóan alkalmazhatóak, ha az ember lelkileg kicsit le van eresztve, és úgy érzi, szüksége van némi emberségre, szeretetre, humorra, mindezt egy olyan előadóval ötvözve, aki élvezi, szereti is, amit csinál, nos, akkor csak fogjon bele bármelyik Herriot-Gépész remeklésbe, s vidámabb lesz a napja :)

      • Gépész said

        Kedves Evila!
        “Főművedhez” tartozik:
        Brunella Gasperini – Én és ők – egy férj feljegyzései
        c. könyve is. Mindég mulatok rajta ha belehallgatok.
        Ezt a könyvet is köszönöm!
        Sajnálom, hogy ide nem kerülhet fel.
        ( Azt nem tudom, hogy a felolvasó fészbúk oldalán megtalálható e? )

  17. nezs73 said

    Nagyon szépen köszönöm a sok felolvasást. Nélküled talán soha nem ismertük volna meg James Herriot nagyszerű munkáít!
    nezs73

  18. Névtelen said

    A legjobbak közé tartozik a profi felolvasok között is! Sok köszönet!

  19. Gabi Nagyi said

    Köszönjük a munkádat! Örülök, hogy beszélgethettem veled veled, a bakancslistám okán. :)
    További sok sikert és várom az újabb könyveket.
    Nagyi

Minden vélemény számít! Írd meg a Tiédet!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .