Mindenkinek van hangja! Olvass fel Te is!

Önkéntes felolvasások weblapja. Csatlakozz!

Irving, Washington: Az Álmos-völgy legendája

Posted by ambrusa - 2014. január 09.

Szerző: Irving, Washington (1783-1859) | Előadja: Gépész
Fordította: Bartha László | Megjelenés: Népszava, Budapest, 1919, 80 oldal
A felvétel készült: 2013
Játékidő: 01:19:23 (80 perc) | Bitráta: 128 kbps / 44 kHz / stereo
Winamp lejátszóval letöltés nélkül is meghallgatható: menu.m3u
Letöltés (data.hu): .rar | Megjegyzés: Kereskedelmi forgalomba nem kerül.
Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 2.5 Magyarország (CC BY-NC-SA 2.5 HU)

A Hudson keleti partvidékének tágas völgyei egyikében húzódik meg az a titokzatos, eldugott, csendes kis szurdok, melyet Álmos-völgynek hívnak. Mesebeli, varázslatos táj tele mindenféle helyi mendemondával, kísértet járta helyekkel, éji babonával. Ide érkezik 1799 egyik vészjósló napján New Yorkból a legújabb tudományos nyomozási módszerek iránt elkötelezett Ichabod Crane felügyelő, hogy kivizsgálja a kis faluban történt rejtélyes eseteket. Három rendkívül különös gyilkosság zaklatta fel a békés kis közösség nyugalmát. Mindhárom áldozatnak levágták a fejét, és a fejek eltűntek… A falubéliek váltig állítják, tudják, ki követte el a rémséges tetteket: nem más, mint a legendás Fej nélküli Lovas!

Irving Washington: Az Álmos-völgy legendája (Előadja: Gépész)

Reklámok

8 hozzászólás to “Irving, Washington: Az Álmos-völgy legendája”

  1. Névtelen said

    Köszönöm,és Gépésznek a munkáját,nagyon sok örömet szerez nekem !

  2. Névtelen said

    Kedves Gépész,nagyon szeretem a felolvasásaidat,Ezt az anyagot sajnos a Data eltávolította.Ez hiányzik a gyűjteményemből.Tudnál segíteni?Köszönöm.
    Marcsimaja

  3. Gépész said

    Utólag kijavítottam a hibás cím olvasást.
    Elnézést kérek mindenkitől.

  4. Temesi Fruzsina said

    Kedves Dr.Gépész!

    Örülök, hogy a megjegyzésemet annak látta, ahogy szántam. Azért írtam épp önnek, mert sajnos eddig csak az ön anyagainál találkoztam hasonló figyelmetlenséggel. Sejtem én, hogy nem könnyű dolog ilyen anyagokat csinálni, de néha az apróságok elviszik az ember figyelmét hallhgatás közben és így az ön egész munkáját el tudnák rontani. Nem szemtelen akarok ezzel lenni, mert így is komoly köszönet jár önnek és minden felolvasónak. Örülök, hogy nagyobb figyelemmel lehet majd ezekre a dolgokra, hiszen Ambrusa, Bakonyi Orsolya és Engler József mellett eön is egyik kedvenc hangom.

  5. Gépész said

    Kedves Fruzsina!
    Először is bocsánat, de nekem nagyon idegen a magázódás a fórumon, tehát tegeződve folytatom.!
    Ez az írás nem jött volna létre, ha nem hallgattad volna meg a munkámat. Nagyon köszönöm ezt.
    Nem is oly régen hallottam egy felvételt Bodor Tiborral. Nekem ő a No1. Az egyik fejezet végén benne maradt amikor felhívták
    figyelmét egy hibára. Nekem sajnos nincs aki olvasás közben szólna a tévesztésért ezért vagy észre veszem magamtól vagy nem.
    Ha megmutathatnám, mit kinódtam pl. a Gulliverrel hát…….( javítás, javítás hátán )
    Megszoktam hallgatni újra a felvételt, de közben nem olvasom a szöveget. Ha értelmes a szöveg akkor nem veszem észre a hibát.
    Ezért sikerült a címet rosszul mondva elküldeni. Fel sem tünt.
    Hidd el én törekszem a hiba mentes olvasásra! Ezek szerint nem mindíg sikerül.
    Mivel általában csak a megtekintések számát látom, hozzászólást vagy kritikát csak keveset, nagyon köszönöm, hogy vetted a fáradtságot
    és leírtad észrevételed.
    Megpróbálok jobban figyelni ezentúl.
    További jó hallgatást és ( talán még aktuális ) BUÉK!

  6. Temesi Fruzsina said

    Köszönet a felolvasásért. Van benne számomra egy-két zavaró dolog, de az olvasó más anyagaiból már hozzászoktam. Annyi kérdés lenne, hogy Álom völgy, vag Álmos völgy, mert címnek Álom völgy hangzik. Kár ezekért a kis pontatlanságokért, figyelmetlenségekért. Nem szokták a kész anyagokat ellenőrizni, vagy kicsit utána javítani ha kell? Azért írom ezt, mert hasonlókkal nem először találkozok a felolvasásainál- Sokat segítene a másképp szép és komoly anyagokon. Kérem, köszönetem mellett vege ezt jóindulatú jelzésnek, Köszönöm és sok jó további felolvasát várunk még.

    • ambrusa said

      Kedves Fruzsina! Helyesen a metaadatokban lévő szövegként szerepel, azaz Álmos-völgy. Kapacitáljuk a felolvasóinkat, hogy inkább lassabban dolgozzanak, de pontosabban. Gépész kolléga nagyon termékeny, bizonyára néha kicsit a pontosság rovására is megy. Persze a hangrögzítésre történő felolvasásnál nagyon szükséges lenne utólag vágással korrigálni a hibákat, de nem minden felolvasó rendelkezik ehhez megfelelő háttértudással, így sajnos kompromisszumokat kell kötnünk. Aki olvasott már fel hosszabb szöveget, az bizony tudja, hogy mennyi hiba rögzítődik, ami egy sima hangos olvasáskor fel sem tűnik. A rögzített hang viszont minden hibára fényt derít.

      Én magam is próbálkozom a felolvasással, de míg maga a felolvasás aránylag gyorsan megy, két-háromszor annyi ideig tart, míg a hibákat kivágom a szövegből és összerakom a kész anyagot. Persze ehhez az is kell, hogy amikor hibáztam, akkor (ha észrevettem), azonnal újraolvassam a szövegrészt, ami néha akár 5-6-szor is szükséges, főleg idegen kifejezéseknél, neveknél, vagy bonyolult mondatrészeknél. A megfelelő dramaturgia eltalálásáról és alkalmazásáról nem is beszélve. Ezeknek az utómunkálata bizony fárasztó, munkaigényes és eléggé unalmas. Viszont, ha szeretnénk minél nagyobb élvezetet nyújtani a hallgatónak, akkor ezt az utómunkálatot el kell végezni.

      Meglátásait köszönöm szépen a blog nevében is, remélem a felolvasók is értve olvassák majd e sorokat. Biztos vagyok benne, hogy mindegyikünknek az a célja, hogy minél pontosabb szöveghűséggel olvassunk fel, még ha önkéntesen és teljességgel amatőr szinten végezzük is a munkát. Üdv: ambrusa

Minden vélemény számít! Írd meg a Tiédet!

 
