Mindenkinek van hangja! Olvass fel Te is!

Önkéntes felolvasások weblapja. Csatlakozz!

Haugh Béla: Vitéz Háry János hőstettei

Posted by ambrusa - 2013. február 19.

Eredeti szerző: Haugh Béla (1871-1920) | Előadja: ambrusa
Eredeti megjelenés: Haugh Béla: Vitéz Háry János hőstettei. Franklin, Budapest, 1914
A felvétel készült: Magánkiadás, Pécs, 2013
Játékidő: 02:16:41 | Bitráta: 192 kbps / 44 kHz / stereo
Winamp lejátszóval letöltés nélkül is meghallgatható: menu.m3u
A hangoskönyv letölthető: .ZIP
Copyright: Nevezd meg! – Ne add el! – Így add tovább! 2.5 Magyarország (CC BY-NC-SA 2.5 HU)
Internet Archive: Archive.org/details/HaughBelaVitezHaryJanosHostettei_500
Megjegyzés: Kereskedelmi forgalomba nem kerül (Open Access dukumentum)

A szekszárdi dombok nemcsak isteni nedűt termeltek ősidők óta, hanem a fantáziának olyan virágait is felnevelték, melyek boroskancsóból bőven öntözve, a csodák szirmait bontották ki. A népdalok és legendák mellett egy halhatatlan népi hős is született a völgységi borospincékben: Háry János, az obsitos vitéz. A XlX. század első fele különösen alkalmas volt hősök és mondák teremtésére. A nemrégen lezajlott napóleoni háborúkra emlékezve, a hegy levét szürcsölgetve, sok-sok hős támadt, kik jelentéktelen és eseménytelen kis életüknek a katonaság ellenőrizhetetlen közegében kerestek értelmet. Akár voltak katonák, akár nem…

Impresszum (Előadja: Ambrus Attila József)

I. Hogyan jöttem a világra (Előadja: Ambrus Attila József)

II. Elvitt egyszer a harang (Előadja: Ambrus Attila József)

III. Megfogtam a nyúl farkát (Előadja: Ambrus Attila József)

IV. Hullócsillagot vittem a tanítómnak (Előadja: Ambrus Attila József)

V. Egy vén farkast is rászedtem (Előadja: Ambrus Attila József)

VI. Két pandúrt megvasaltam (Előadja: Ambrus Attila József)

VII. Beszegődtem erdőkerülőnek (Előadja: Ambrus Attila József)

VIII. Feleségül kértem a grófkisasszonyt (Előadja: Ambrus Attila József)

IX. Az ördöggel is akadt dolgom (Előadja: Ambrus Attila József)

X. Engem talált el az ágyúgolyó (Előadja: Ambrus Attila József)

XI. A komáromi szűztől elkértem a vár kulcsát (Előadja: Ambrus Attila József)

XII. A nagy Napóleont szabadon eresztettem (Előadja: Ambrus Attila József)

XIII. Kenyeres pajtásom életét megmentettem (Előadja: Ambrus Attila József)

XIV. Megint csak kigázoltunk a bajból (Előadja: Ambrus Attila József)

XV. Páris városában kimulattam magamat (Előadja: Ambrus Attila József)

XVI. Végre gróf lettem (Előadja: Ambrus Attila József)

XVII. Kissé elszomorodtam (Előadja: Ambrus Attila József)

XIII. Visszavittem a királynak a címeres levelet (Előadja: Ambrus Attila József)

A szerzőről (Előadja: Ambrus Attila József)

Reklámok

Minden vélemény számít! Írd meg a Tiédet!

 
