Mindenkinek van hangja! Olvass fel Te is!

Önkéntes felolvasások weblapja. Csatlakozz!

Sztakó Krisztina: Más lettem

Posted by ambrusa - 2012. november 05.

Szerző: Sztakó Krisztina | Előadja: Sztakó Krisztina
A felvétel készült: 2012 | Játékidő: 00:05:00 | Bitráta: 128 kbps / 44 kHz / stereo

Másnak születtem, más vagyok, / Más lettem és más is maradok. / Háborút vívtam a világgal, / Kegyetlen harcot önmagammal! / Bujkáltam, mert üldözött a lelkem, / Fogoly voltam, bezárt a testem. // Egy napon megálltam a semmi közepén. / Megfordultam, de nem volt ott más, csak én. / Bujdosó, üldöző? Mind én voltam… / Menekültem és üldöztem önmagam! / Végül fáradtan a földre rogytam. / Vége! – A harcomat megvívtam! // Ma már otthonom börtönöm, a testem, / Békésen, szelíden mosolyog a lelkem. / Próbálom érteni a bonyolult világot, / Próbálom felfogni, hogy ki is vagyok. / Már tudom: élnem kell és élni akarok! / Már tudom, hol a helyem és merre tartok. // Tudom, hogy ez a világ túl nagy nekem, / Tudom, hogy bár felnőtt lettem, / Lelkem gyermek marad örökre. / Tudom, hogy mindig szükségem van a segítségedre, / Tudom, egyedül nem állhatom meg a helyem, / Félek nélküled: elnyel a végtelen. // Légy családtag, ismerős vagy idegen / Ne bámulj meg, ha találkozol velem! / Nem az a fontos, amit látsz belőlem, / Hanem az, ami láthatatlan rejlik bennem. / Ne tévesszen meg a külsőm, az arcom, / A lelkemet belül, önmagamban hordom. // Ne térj ki előlem, ha szembe jössz az utcán! / Üdvözölj, mosolyogj, nézz rám! / Amikor teheted, fogd meg a kezem, / Segíts, vezess át az életen! / Ne engedj egyedül kószálni a világban! / Eltévednék. Nem értem, ami körülöttem van. // Segíts! Mond el egyszerű szavakkal, / Mint gyermeknek: képekkel, rajzokkal! / Magyarázd el, hogy mi mit jelent, / Mi a jó, a rossz, hol a lent és a fent. / Játszuk el, hogyan szeretnéd, hogy éljek, / Hogy a társadalmi elvárásnak megfeleljek. // Nyújtsd te először felém a kezed, / Mert te vagy, aki tudod, aki érted! / Bennem nincs tudás, csak sejtelem, / Mint gyermekben, csíra még az értelem. / Ami veszélyt rejt a világ, fel sem fogom, / De hozzád őszinte, gyermeki hittel ragaszkodom. // Amit kérsz, mindig azt teszem, / Mert ha te mondod az jó, úgy hiszem. / Boldog vagyok, ha kezed foghatom, / Köszönöm, hogy segítesz a nehéz úton. / Nekem nincs házam, nincs vagyonom, / Segítségedet pénzzel megfizetni nem tudom… // Nem tudom, hogyan kell álnoknak lenni, / Nem értem, hogyan kell hazudni, / Nem tudok érdekből szeretni, / Nem tudom, hogyan kell másokat kigúnyolni! / Lehet, hogy ezért buta, tudatlan vagyok… / Lehet, hogy semmim nincs és szegény vagyok… // Kérlek, ne hagyj egyedül! Ezért ne vess meg! / Ne fordulj el tőlem, ne vond meg segítő kezed! / Maradj! Fogadj el olyannak, amilyen vagyok, / Maradj akkor is, ha cserébe semmit nem adhatok! / Maradj, mert ha elmész, elbukom, / Maradj, mert nélküled eltévedek az úton! // Köszönöm, hogy fogtad kezem, velem voltál, / Köszönöm, hogy bármi történt is, végig maradtál. / Köszönöm, hogy segítettél, támogattál, / Köszönöm, hogy biztos támaszom voltál. / Köszönöm, hogy értem mindent megtettél, / Hogy mindezért cserébe semmit nem kértél. // Amid volt, önzetlenül adtad, / Amit cserébe kaptál, mindig elfogadtad. / Tudtad jól, a kezdetektől fogva, / Gyermek maradok, nem tudok felnőni soha. / Egyszerű, őszinte, naiv lélek… / És ez így lesz, amíg csak élek. // Ki nem tud hamisan, csak őszintén mosolyogni, / Ki nem tud hazudni, csak igazat szólni, / Kiben nincs irigység, örül más örömének, / Ki nem tud gyűlölni, csak szeretni téged! / Mert egykoron másnak született, / Más lett és csak így élhet!

Sztakó Krisztina: Más lettem — Előadja: a szerző

Reklámok

Minden vélemény számít! Írd meg a Tiédet!

 
